Tel Keshet

Tel Keshet

יום חמישי, 7 במרץ 2013

שביל חיפה - הקדמה

אין מילים לתאר כמה נרגש אני לקראת אחד הטרקים היותר מאתגרים שיצא לי לעשות בחיים.

הכל התחיל לפני מספר חודשים כאשר קיבלתי אימייל מעניין מיוני (אחי) ובו תיאור על שביל מופלא וחדש שזה עתה סיימו להכשירו והוא נפתח לקהל הרחב (לאילו שאוהבים לטייל כמובן).

תמיד טיולים עירוניים היו בעדיפות פחותה עבורי, הן בשל צפיפות האוכלוסין והן בשל חוסר הטבע הפראי שקיים רק מחוץ לאזורים העירוניים. אך אל תטעו - שביל חיפה מציע שלל אטרקציות עירוניות ייחודיות וגם אופציה להיכנס לשמורות טבע ולנחלים מדהימים שמאוד קשה למצוא כאלו בארץ ישראל.

עבור "שועל טיולים" וותיק שכמוני, זאת הייתה רק שאלה של זמן עד שאחליט שאני רוצה לנסות ולראות
על מה המהומה. וכך היה - הקדשתי את הסופ"ש האחרון לקרוא באינטרנט על סיפור הדרך שנכתב ע"י משרד התיירות של העיר חיפה.

היות והתגוררתי בשנים האחרונות בעיר חיפה, רוב המקומות ורוב הרחובות בשביל חיפה - היו מאוד מוכרים לי ותכנון הטיול היה מאוד טריביאלי עבורי.

לשאלה הנצחית שבטח חלקכם כבר העלה במחשבותיו:
מה המרחק של שביל זה והאם אני מסוגל לעשות אותו ?

ובכן, לפי האתר הרשמי של שביל חיפה (http://www.haifatrail.com), המרחק שמדדו (לפי GPS)
הנו: 70 ק"מ, אך אני כבר יכול לומר כי המרחק האמתי שאני מדדתי (גם עם GPS) היה: 75 ק"מ.

לשאלה השנייה - הכל תלוי כמה זמן יש לכם ועד כמה אתם בכושר.
אני יכול לומר שעבורי המסע בשביל חיפה - לקח 2 ימים מאוד אינטנסיביים בהם צעדתי 75 ק"מ ועד היום אני נדהם איך הצלחתי לעמוד ביעד זה ביומיים בלבד.

טיפ שימושי מס' 1
עבור רוב המטיילים, הייתי ממליץ לחלק את הטיול בשביל חיפה למינימום 3 ימים של טיול (או יותר).
אופציה נוספת היא לטייל את שביל חיפה במקטעים (יש פירוט באתר הרשמי של שביל חיפה לעיל)
כמובן שאם אתם מטיילים מנוסים ואין לכם בעיה לצעוד כ-9 שעות ביום עם תרמיל על הגב - האופציה של טיול ביומיים כפי שאני עשיתי היא מאוד מאתגרת ומומלצת.

הציוד המומלץ לטרק
הרשימה שכאן רלוונטית בעיקר לאלו שמטיילים ברצף:
* חובה להצטייד ב- נעלי טיולים גבוהות (או חצי גבוהות) עם סוליה בעלת בולם זעזועים טוב (Vibram לדוג')
* תרמיל יום נוח עם מספיק מקום (30 ליטר ומעלה)
* בגדי טיולים נוחים ומתאימים לעונה (נכון לחודש מרץ 2013, אפשר להסתדר גם בלי מעיל גשם)
* מספיק אוכל ליום צעידה מלא (בסוף היום אפשר לקנות אספקה ליום הצעידה של מחר)
* מים (חובה לפחות 3 ליטר מים, אך אפשר גם לקנות בקיוסקים השונים לאורך השביל)
* כלי רחצה ללילה
* אוהל, מזרן שטח ושק"ש אינם מומלצים כי הלינה היא באחת האכסניות בעיר (חבל על המשקל על הגב)
* מצלמה + פלאפון - חובה !!!
* משקפי שמש
* קרם הגנה
* כובע רחב שוליים
* שפתון לובלו
* מטענים לפלאפון, מצלמה וכדומה
* מספיק כסף מזומן לקניות במהלך הטרק (לא כל מכולת תקבל כרטיס אשראי)

כמובן שהרשימה עוד יכולה להתארך (לכ"א יש את הצרכים שלו), אך אני נוכחתי לראות כי עבורי זה דיי והותר וכי כל ציוד אחר רק יכביד על משקל התרמיל אותו אני עתיד לסחוב במשך יום שלם.

איך להתכונן לטרק
כמובן שלא יזיק לשמור על כושר גופני בסיסי (זה תקף לכל סוג של טיול).
מבחינת תכנון מפורט של מקטעי השביל, מה שאני עשיתי היה להדפיס את כל המפות (דרך Google Maps)
וכן גם הדפסתי את סיפור הדרך.
בנוסף גם הורדתי לפלאפון את המפה שתהיה לי זמינה לכל מקרה (מומלץ שהפלאפון יהיה SmartPhone).

טיפ שימושי מס' 2
היות ומדובר על טרק עירוני שרובו עובר דרך רחובות ברורים, אין צורך כלל במפת סימון שבילים !
גם במקטעים של הנחלים ושמורות הטבע, הסימונים מאוד ברורים וקשה מאוד ללכת שם לאיבוד.

אז זהו,
סיפור דרך + מפות מפורטות של השביל - יש
תרמיל יום ארוז ומוכן לתזוזה - יש
סופ"ש פנוי ומשוריין לטובת הטרק - יש
בירור לגבי מזג האוויר הצפוי בסופ"ש - יש (הולך להיות נאה)

נשאר רק לחכות למחר ולהתחיל את המסע המופלא.

סוף יום ה' !


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה