Tel Keshet

Tel Keshet

יום שבת, 9 במרץ 2013

שביל חיפה - אחרית דבר

פשוט אין לי מילים לתאר את אחד הטרקים היותר משמעותיים בחיים שלי.
לאורך השנים האחרונות יצא לי לטייל בארץ ובחו"ל לא מעט פעמים, אך אף פעם לא התנסיתי בטרק ממוקד ואינטנסיבי כמו שיצא לי לטייל כאן.

לטרק זה הגעתי מאוד מוכן ומצויד ויצא לי להקליט במכשיר ה- GPS את המסלול במלואו ובהחלט אני יכול לומר כי ישנה טעות באתר הרשמי של "שביל חיפה" אשר נטען כי המרחק הרשמי הנו 70 ק"מ,
בעוד אני מדדתי כ- 75 ק"מ !

מבחינת נתונים סטטיסטיים אודות הטרק, להלן פירוט קצרצר:

יום 1 (לפירוט המלא, כולל מיקומי GPS, אנא לחצ/י כאן)

נק' התחלה - מרכז חורב
נק' סיום - המושבה הגרמנית
סה"כ מרחק - 37 ק"מ
שעות צעידה - 8:45 שעות
קלוריות שנשרפו - 3500  

יום 2 (לפירוט המלא, כולל מיקומי GPS, אנא לחצ/י כאן)

נק' התחלה - המושבה הגרמנית
נק' סיום - שכונת אחוזה (מרכז חורב)
סה"כ מרחק - 38 ק"מ
שעות צעידה - 8:30 שעות
קלוריות שנשרפו - 3500

קישור לסיפור הדרך של שביל חיפה (פורמט מוכן להדפסה) - אנא לחצ/י כאן
קישור למפות השביל (פורמט מוכן להדפסה) - אנא לחצ/י כאן או כאן
קישור למפת השביל (פורמט לטעינת בפלאפון דרך Google Maps) - אנא לחצ/י כאן

נק' האטרקציה בשביל חיפה
* נחלי חיפה המדהימים (אחוזה, שיח, לוטם ורמז)
* המצפורים המרגשים (זייד, יפה נוף, כבביר, אחוזה, גן הזיכרון, סטלה מאריס ועוד)
* הגנים המטופחים (הזיכרון, בנימין, הפסלים, דניאל, האם, בורוכוב, ילדי הנצח, הפרטיזנים ועוד)
* החורשות הנידחות (הבנים, המייסדים, החורשה ליד רחוב חנה סנש ועוד)
* הרציפים השונים (שער פלמר, בת-גלים, מרכז השמונה, חוף הכרמל ועוד)
* השווקים התוססים (שיבת ציון, ואדי ניסנס, סירקין ועוד)
* שכונות רום הכרמל (אחוזה, כרמליה, כבביר, מרכז הכרמל, כרמל צרפתי, ורדיה, חורב, דניה, סביוני הכרמל)
* שכונות רכס הכרמל (זיו, רוממה, ספיר, נווה שאנן, רמת אלון, רמת חן, רמת הדר)
* שכונות קו החוף (שער העלייה, בת-גלים, קרית אליעזר)
* שכונת הדר
* שכונת העיר התחתית 
* השכונה החרדית
* המושבה הגרמנית
* סטלה מאריס
* הגנים הבהאיים
* המדעטק
* פארק הכט
* פארק שקמונה
* ואדי ניסנס
* מערת אליהו
* המוזיאון הלאומי הימי
* גן החיות הלימודי 
* בנייני הממשלה
* עיריית חיפה
* אוניברסיטת חיפה
* הטכניון
* המוזיאון + בית המחסה לניצולי השואה
* מדרגות גן עדן בנחל שיח

המקומות הנוסטלגיים אותם לעולם לא אשכח
* בית מגוריי במרכז חורב
* המסעדות ובתי הקפה המצוינים על שדרות מוריה (ברברוסה, לואיז, הבנק, פסטו, מנדרין ועוד)
* פאב ה- Sleek במרכז הכרמל
* שדרות אבא חושי (ציר מאתגר לטיפוס עם אופני השטח שלי)
* אוניברסיטת חיפה ושלל מסלולי הטיול בסביבה
* סטלה מאריס (שם קניתי את הרכב הראשון שלי)
* ברכת המים הצלולים בנחל שיח (תמיד עצרתי להפסקות כשטיילתי שם)
* חנות הצילום MDK שברחוב הנביאים
* המספרה המצוינת ליד שדרות נורדאו
* מצפור זייד 
* נמל חיפה 

לסיכום, אני יכול לומר כי שביל חיפה הנו אתגר פיזי ונפשי ברמה הכי גבוהה שיצא לי לחוות בחיים.
אין ספק שההכרות שלי עם העיר (בעברי התגוררתי כאן) מאוד עזרה לתכנון וההוצאה לפועל של טרק זה וכן להתמצאות היוצאת דופן בטרק שכמעט כולו עובר בין סמטאות ורחובות צרים שחלקם בלתי משולטים (או לוקים בחסר).

אני יכול לומר בגאווה כי מאוד שמחתי לצעוד כאן (למרות שאני אוהב יותר טיולים בטבע הפראי) ומאוד אשמח בעתיד לשוב ולשחזר את ההישג הבלתי יאומן שעשיתי בסופ"ש המופלא הזה.

מי ייתן וזהו יהיה הפתיח לעוד טיולים מאתגרים ומרגשים בארץ ובעולם.

סוף שביל חיפה !

Zayad Lookout

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה