Tel Keshet

Tel Keshet

יום שבת, 7 באפריל 2012

שביל ישו - הקדמה

מאיפו אפשר להתחיל ???

ובכן, שנה שלמה חלפה לה מאז שצעדתי בטרק רציני כאן בארצנו הקטנטונת. שביל זה נקרא "שביל הגולן".
הרבה עבר עלי במהלך שנה זו והצלחתי להגשים את החלום שכ"כ רציתי עוד משביל ישראל - לצעוד בטרקים רציניים שיש גם בחו"ל ולראות עד כמה הם מאתגרים לעומת הטרקים שבישראל.

אי שם בחודש נובמבר 2011, בהחלטה של הרגע האחרון החלטתי לארוז את התרמיל ולטוס למסע
מופלא של 3 חודשים בניו זילנד. הטיול היה מעל ומעבר וחזרתי עם המון שמחת חיים.
חוויות ותמונות על מסע מדהים זה ניתן לקרוא בבלוג: www.guyflen.blogspot.com 

מאז שחזרתי לישראל בחודש מרץ 2012, לא נותרו לי עוד הרבה מקומות לטייל ולראות כאן בארץ, שכן טיילתי כבר כמעט בכל הטרקים הגדולים והמפורסמים (שביל ישראל, שביל ים-אל ים, שביל הגולן ועוד).

היו מס' טרקים קטנים בכל סופ"ש (נחל אלכסנדר, דרך בורמה, נחל אל-על ועוד), אך זה ממש לא היווה עבורי אתגר והייתי צריך למצוא משהו חדש לקראת חופשת הפסח של שנת 2012.

בזמנו, דימה מצא מס' מקטעים של שביל ישראל שעברו בדרום, אך זה ירד מהפרק מהר מאוד כאשר הבנו כי עניין הלוגיסטיקה הוא מעט בעייתי - סחיבת מים, הגעה וחזרה לנק' ההתחלה/סיום ועוד.
במקום להרים ידיים ולא לעשות כלום בפסח, מצאנו שביל מאוד מקורי, מעניין ומאתגר לא פחות מכל הטרקים שעשיתי עד כה בישראל. שביל זה נקרא: שביל ישו (The Jesus Trail).

מאוד רציתי שהשנה יצטרפו אלינו עוד מס' חברים שבדר"כ היו מצטרפים, אך עקב בעיות כאלו ואחרות - מצאתי את עצמי בסוף מטייל עם קב' חדשה של אנשים מאוד מעניינים ואני מאוד שמח שכך יצא לבסוף.

מבחינת ההכנות למסע, כמעט ולא הייתי צריך לארגן כלום, שכן - התרמיל עם רוב הציוד לטרק מרובה ימים כבר היה מוכן וארוז לאחר שחזרתי מניו זילנד. תמיד ידעתי שזוהי רק שאלה של זמן עד הטרק הבא והכנתי מבעוד מועד את התרמיל.

מבחינת הטרק עצמו - הוא מוגדר כ- 4 ימי צעידה ו-70 ק"מ לערך, המתחיל מהעיר "נצרת" שבגליל ועד לצפון הכנרת (כפר נחום ליתר דיוק).

עליות מטורפות וירידות תלולות כמעט ואין במסלול זה (למעט הר הארבל) ובעונה הזו, לאחר שהיה לנו כאן חורף מבורך עם הרבה גשם, ניתן לומר כי זה הזמן הכי טוב לצאת ולטייל באיזור הגליל התחתון.

אנחנו תיכננו מסע של 3 ימים בלבד אשר יסתיים בצפון כנרת, מעט לפני טבחה וכפר נחום.
היות והיום היה יום שבת, זמני האוטובוסים היו פשוט "נהדרים" - לי היה אוטובוס מטבריה לנצרת רק בשעה 22:15 ואילו ליתר הח'ברה שהגיעו מחיפה - היה אוטובוס כשעה לפני. מה נסגר עם קווי האוטובוס לנצרת ???

טיפ שימושי מס' 1
באם אתם מתכננים להעביר את הלילה הראשון טרם המסע - בעיר נצרת, הייתי ממליץ להזמין מקום
באכסנית "פאוזי עזאר" או באכסנייה "אבו-סעיד" ורצוי מראש !
אכסניות אלו מתמלאות עד אפס מקום לקראת חג הפסח וממש סיפור למצוא מקום לינה בזול ועוד ל-5 מטיילים.

לאחר שעה של נסיעה מטבריה, הגעתי למרכז העיר - נצרת.
הכל היה חשוך ואפל, אך ידעתי איך למצוא את אכסניית המטיילים - "אבו סעיד", היות וכבר ביקרתי בעבר כאן וידעתי שכל הרחובות מאוד צפופים ונדרש לשים לב היטב לכל השלטים הקטנים שעל גגות הבתים.

מה שטוב, אכסניית "אבו-סעיד" ממוקמת ממש ליד אכסניית "פאוזי עזאר אין" ותמיד ניתן למצוא שלט הכוונה של אחד מהם.

פגשתי במקום את דימה ועוד 2 מטיילים חדשים שלא הכרתי - Max & Kostya.
היה מאוד נחמד להכיר והם נראו אחלה של ח'ברה. יותר מאוד הגיעה גם Asia שהחליטה משום מה לטייל לבדה ברחובות הצפופים והאפלים של מרכז העיר - נצרת. אומנם זוהי עיר מאוד תיירותית, אך אני לא הייתי לוקח סיכון.

לאחר ארוחת ערב של פינוקי בריאות וכוס תה, הלכנו לישון לקראת היום הראשון של המסלול שיתחיל מחר.

סוף יום שבת !

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה