Tel Keshet

Tel Keshet

יום שני, 25 באפריל 2011

אחרית דבר

שביל הגולן הינו שביל מאוד מאתגר מבחינה פיסית ומנטלית.
כשם ששביל ישראל (שצעדתי בו אי שם במהלך מרץ 2010) הראה לי את סף גבול היכולת שבי, כך עשה גם שביל הגולן.

השביל כלל מגוון רחב של אתגרים וחוויות החל מירידות תלולות, טיפוס על הרים ורכסים, הליכה בשמורות טבע ובשדות מרעה פתוחים ואינסופיים, ביקור במקומות היסטוריים (לרבות אתרי מורשת קרב), הליכה ליד ובתוך נחלים רבים בשטח, הליכה בכל תנאי מז"א - החל מיום שמשי ונעים ועד יום חורפי עם גשם, רוח וערפל כבד.

נק' עניין שמאוד נגעו לליבי ואני אקח אותן כחוויות לכל החיים:
* הטיפוס להר אודם, כאשר הכל מסביב ערפל כבד, ואני ודימה מפלסים לנו את השביל כאשר הראות היא
  לכל היותר 10 מ'. כמו כן הזיכרון באותם מטיילי יום שלא הגיעו מוכנים ודיי קפאו למוות על הפיסגה ...
* ההליכה הנינוחה ביער אודם והאווירה הפסטורלית שהוא השרה.
* הלחות + הגשם + הטל שהיה בלילות והרטיב את התרמילים, האוהל והשק"שים שלנו.
* מורשת הקרב (באנדרטת עז 77) שהיתה מאוד מרגשת
* הטיפוס על הר בנטל החולש על הסביבה והנוף העוצר נשימה מהפיסגה.
* הסבתא המבוגרת שפגשנו קצת לפני הר בנטל ועשתה חלק משביל הגולן לבדה.
* הטיפוס על הר בני רסן (היכן שממוקמות טורבינות הרוח) והרוח החזקה שהיתה במקום.
* ההפסקה הנינוחה בעינות פחם, עם שלל הנחלים הזורמים במקום.
* ההליכה המייגעת והאינסופית מגן לאומי "גלגל רפאים" ועד חניון דליות ...
* כאבי הרגליים + כפות הרגליים שלא איחרו לבוא והציקו לנו לאורך רוב הטיול.
* מעברי הבקר האינסופיים שאני ודימה עברנו מעליהם.
* גדרות התיל הרבים שאני ודימה חצינו מעליהם בכדי לבצע מעקפים עקב השביל המוצף במים.
* הגשם החזק שהצריך תפיסת מחסות מתחת לעצים והתמגנות עם מזרן השטח (שימש כמטרייה). 
* מלאכי השביל האמיתיים שמצאנו על הדרך בגבעת יואב (מש' יעל).
* ההליכה בבוץ בשמורת נחל מיצר.

שנה שלמה חיכיתי לטיול הזה והוא ממש לא איכזב !
המסע הזה החזיר אותי לטבע והראה כי יש לנו ארץ פסטורלית ומאוד יפייפיה שרק אם פוקחים לרגע את העין, ניתן לראות עד כמה האיזור פה שופע וחיוני שיישאר בשטח מדינת ישראל לדורות.

המון תודות מגיעות לאהובתי, ליאנה, אשר דירבנה ועזרה לי לתכנן את הטיול המופלא, לרבות ההקפצה המאוד חיונית ביום הראשון עד קופות החרמון.
תודה נוספת וענקית מגיעה גם למש' יעל (המתגוררת בגבעת יואב), אשר אירחה 2 מטיילים שטרם הכירה והוכיחה כי ישנם אנשים טובים בעולם שרואים קצת "מעבר לפינה" ומוכנים לעזור לזולת.
תודה אחרונה מגיעה לשותפי לטיול, דימה, אשר בלעדיו הטיול לא היה הופך לכזאת חוויה. מאוד היה כיף לטייל איתו ואני שמח שביחד עמדנו בשלל אתגרים שהוצבו בפנינו במהלך המסע.

מי ייתן והטיול הבא יהיה כמו זה !
סוף המסע

תגובה 1:

  1. יופי של טיול גיא, נהנתי מאוד לקרוא את המסלול מחדר המלון בלונדון הקרה... תמשיך לטייל , לצלם ולשתף אותנו במסלולים.

    יוני פלנר.

    השבמחק