Tel Keshet

יום שבת, 23 באפריל 2011

יום 5: גבעת יואב - מבוא חמה

אין כמו לקום בבוקר טרי ורענן. למעט הכאבים ברגליים שסחבתי עימי עוד מימים עברו, ההרגשה הכללית היתה נהדרת. בלילה לא היו יתושים, לא ירד גשם וסידורי הלוגיסטיקה אצל משפחת יעל היו מעולים (שירותים צמודים, קורת גג, כיור עם מים זורמים ועוד).
התארגנו לנו בניחותה, כתבתי להם מכתב תודה ואמרנו שלום ל- נלה (כלבת הגולדן-רטריבר) ולשלל החתולים שרבצו להם בחצר.

יצאנו מגבעת יואב ביציאה האחורית (מהיכן שהגענו יום קודם לכן) וחזרנו מהר מאוד לשביל הגולן.
השביל המשיך מחורשת גבעת יואב אל עבר הלולים של קיבוץ "נאות גולן". במקום זה ניתן לתפוס מחסה ולהקים מאהל ללילה, וכן למלא שם מים לשתייה.

מה שפחות היה נוח, היתה העובדה שהמסלול היה מאוד בוצי. העבירות היתה מאוד קשה והרגשנו שאנו סוחבים איתנו מטען עודף מתחת לנעליים.
במהלך ההליכה ראינו את הר "סוסיתא" המפורסם שביום מן הימים אני עוד אטפס עליו ואכבוש עוד יעד מתוך רשימת המקומות שחובה לבקר בהם בחיים.

הר סוסיתא
התחלנו בירידה אל עבר "נחל עין גב" כשמסביב הכל מתחיל להיות אפור וקודר.
תו"כ הטיפוס מהנחל לעבר הרכס מהצד השני, החל לרדת גשם טורדני שרק הלך והתגבר. אני ודימה המשכנו ללכת בגשם, אך בשלב כלשהו החלטנו לעצור מתחת לאחד העצים ולנוח מעט (צעדנו למעלה משעתיים ללא הפסקה ...). בסוף מצאנו עץ איתן עם ענפים רבים ששימש כמחסה מפני הגשם שכבר הפך למבול.
הוצאנו את מזרני השטח והם שימשו כמחסה נוסף.

אני תופס מחסה מפני הגשם
תו"כ ההמתנה להפוגה בגשמים, פגשנו מס' אנשים מבוגרים שצעדו בגשם. חלקם היו מצויידים בחליפות סערה ולחלקם היו פשוט שקיות זבל ענקיות שהגנו עליהם מפני הגשם. כל הכבוד להם ...
ראינו שהגשם לא הולך להפסיק, והתחלנו לקפל את הציוד ולחברו בחזרה לתרמילים כאשר היה בחוץ רק טיפטוף קל.

ההליכה לא היתה בקצב מזהיר עקב הבוץ הרב שנדבק לנו לנעליים, אבל זה מה יש ...
הגענו עד "אמפי גולן" שלפי ספר הדרך היה כתוב שמתקיימים בו מופעים וכדומה. לא יודע, אני לא מצאתי היכן זה בידיוק (אולי בגלל הגשם והערפל שהיה פזור בכל עבר).

חצינו את הכביש ומיד נכנסנו לתחילת מסלול של "נחל מיצר" בסימו"ש כחול.
ההליכה היתה באיזור מלא עשבייה שהרטיבה אותנו מכף רגל ועד ראש. מילא להירטב, אבל הירידה לנחל לוותה במשנה זהירות עקב כך שבקלות רבה ניתן היה להחליק ולסיים מוקדם מהצפוי את הטיול.

תחילת מסלול נחל מיצר
ההליכה בתוך שמורת נחל מיצר הזכירה לי את הסרטים על מלחמת וייטנאם. גם שם וגם אצלנו היה יער סבוך, ההליכה היתה בתוך שלוליות ובוץ, גם שם וגם אצלנו נסחבנו עם ציוד כבד על הכתפיים וניווטנו את דרכינו בתוך שבילים צרים.

במבט לאחור, זה היה אחד המסלולים המאוד מאתגרים שחוויתי בחיים.
אומנם זה לא הצריך מאמץ גופני אדיר כמו בטיפוסים על המצוקים בהרי אילת, וכן לא הצריך מיומנות צעידה על חולות הים הטובעניים בנתניה, אך השילוב של גשם, בוץ והפחד מפני החלקה בכל צעד - הובילו אותי להבנה כי אופי מסלול זה הינו ייחודי וספק אם ייצא לי לעשות זאת שוב בעתיד.

נחל מיצר
יצאנו מהשמורה הבוצית והנעליים (למרות שהיו אטומות למים) כבר היו ספוגות במים. כל צעד לווה בהרגשה לא נעימה וידענו שצריך להחליף גרביים ולייבש את הנעליים כמה שיותר מהר (לפחות זהו היום האחרון של הטיול ...).

התחלנו לטפס על דרך אדומה ובדרך פגשנו מס' ג'יפים שהגיעו לעשות מסלול נינוח באיזור.
ההתחלה היתה בשיפוע מאוד חד ולאט לאט השיפוע התמתן. מה שכן, זוהי עלייה מאוד ארוכה ומתכנני שביל הגולן רצו להזכיר לנו שזה לא נגמר עד שמגיעים לנק' הסיום בפועל !
עשינו עצירה למנוחה ולייבוש הגרביים ליד חוות סוסים וקרוואן נטוש. השמש החלה לצוץ ולהכות בנו ללא רחמים. טוב מאוד, לפחות הגרביים יתייבשו !

המשכנו בהליכה בצמוד למטעי נקטרינות של קיבוץ מבוא חמה (לא העונה עדיין ...) ובהמשך הגענו עד כביש 98 (כביש הצפון). שביל הגולן פנה שמאלה לעבר בית הקברות ולנק' הסיום בעין תאופיק. אנו פנינו ימינה ולאחר חצי ק"מ הגענו לשער הראשי של קיבוץ מבוא חמה. אל דאגה, האוטו של דימה עדיין נשאר שם בריא ושלם.

אנו נשמנו לרווחה והתחלנו להתארגן לקראת החזרה הביתה לחיפה.
על הדרך ביקשנו מאנשים שיצלמו אותנו למזכרת אחרונה בהחלט בנק' הסיום הרישמית שלנו.