Tel Keshet

Tel Keshet

יום שני, 18 באפריל 2011

שביל הגולן - ההכנות שקדמו לטיול

קצת קשה להתרגל לעובדה שמאז סיום שביל ישראל, אי שם בסוף אפריל 2010, לא עשיתי טרק בסדר גודל שכזה.
מאז ועד היום הרבה דברים קרו בחיי - השחרור המיוחל מהצבא הגיע, העבודה בהיי-טק (שלא איחרה לבוא לאחר מכן) והמעבר לגור ביחד עם האהבה הנצחית של חיי, הלא היא ליאנה.

אומנם עשיתי מאז מס' לא קטן של טיולי יום ואף צעדתי עם מס' חברים את שביל ים אל ים (מחוף אכזיב ועד לכנרת), אך תמיד היה בליבי הרצון העז לעשות משהו חדש, משהו מאתגר שיגרום לי להנאה כה רבה כפי שהטיול הגדול הסב לי.

את שביל הגולן בכלל רציתי לעשות מיד לאחר סיום ש"י, אך מפאת מז"א החמים שהיה כבר בפתח וכן בעקבות הצמחייה והשדות שכבר הצהיבו, הנחלים שכבר התייבשו וחוסר קל בארגון לעומק - החלטתי לדחות את הטיול לשנה הבאה, קרי 2011.

במבט לאחור, אני ממש לא מצטער שדחיתי את הטיול.
פסח 2011 היה אחת התקופות המאוד נעימות לטיולים - למעט 2 ימי גשם שבהם נאלצנו למצוא מחסה מידי פעם, האוויר בחוץ היה כה צלול וקריר, הכל מסביב פרח וכל מה שראינו זה ירוק מלבלב בעיניים.

אוקי ... אז איך לעזאזל מתכננים טיול שכזה ???
ובכן, בתור אחד שצעד לא מעט קילומטראז' בחיים, התחלתי לחרוש את הפורומים של שבילים ארוכים בישראל. יצא לי לקרוא מס' מאמרים וסיפורי דרך של מס' אנשים שכבר עשו את השביל, וכ"א ציין שזהו אחד האיזורים המאוד מדהימים לטיול, אם לא ה- ...
כמו כן, קניתי את הספר שנכתב במיוחד עבור שביל הגולן (בהוצאת ישראל אשד ויעקב שקולניק, מהדורת 2010). הספר מאוד מיקד אותי לקראת איך הטיול אמור להיבנות וכחודש לפני היציאה לדרך כבר הכנתי לי סקיצה של מקטעי ההליכה היומיים.

היו לי זכרונות מאוד נעימים מהשותפים למסע של "ים-אל-ים" ולמדתי שטיול טוב עם חוויות חייב להיות עם שותפים שכבר טיילת איתם בעבר ואתה סומך עליהם.
לאחר סבב מיילים בין כל החברים יצא שבסופו של דבר אני ודימה יצאנו לטיול. כל היתר מאוד רצו לצאת, אך היו בסוג כזה או אחר של מחוייבות כלפי אחרים בחג.

אז ככה:
* שותף למסע - יש
* ספר עזר למסע - יש
* מפת סימו"ש (סימון שבילים) של הגולן - יש
* ציוד לטיול - יש (רוב הציוד היה כבר מוכן וארוז בתרמיל לאחר סיום ש"י)

אפשר לצאת לדרך !

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה