Tel Keshet

יום חמישי, 18 במרץ 2010

יום 11 (מנצרת לטחנת הנזירים)

אין כמו להתחיל את הבוקר עם כוס קפה וכנאפה טעים רצח ...
החזרנו את המפתחות של החדר לקבלה והתחלנו בטיול הבוקר ברחובות העיר העתיקה של נצרת. בדרך נכנסנו למכולת והצטיידנו בחבילת פיתות עירקיות ענקיות שעוד אפרט עליהם בהמשך.
עלינו על אוטובוס מס' 30 שלקח אותנו עד לצומת משהד (נק' הסיום של היום הקודם).

התחלנו את יום הצעידה בטיפוס קשה אך קצרצר במעלה הרחוב הראשי של כפר משהד.
בדרך חלפו על פנינו המון תלמידי בית-ספר שבירכו אותנו לשלום וזה היה מחזה יוצא דופן ומאוד מחמם את הלב ...

לאחר שיצאנו ממשהד התחיל הכיף !
יום קודם לכן היה מבול שהציף את כל השטחים הפתוחים, ואנו דיי שקענו במסלול של היום הזה. ההליכה היתה מאוד איטית והתרמיל הכבד על הגב לא ממש עזר.

התחלנו בצעידה בדרך נוף בתוך יער קשת שהובילה לנחל ציפורי. בשלב זה - בנוסף לבוץ גם היו פזורים בשטח הרבה חרא של פרות וזה היה מסלול מכשולים - רק לא לדרוך על מוקש !

בתמונה: ציפורי העתיקה

משם המשכנו לקבר רבי יהודה הנשיא. המתחם החיצוני דיי מטופח, אך כשנכנסים לתוך מתחם הפנימי של הקבר - יש בפנים זבל תעשייתי ופסולת ביתית. לא משהו ...

המשכנו הלאה לכיוון מצפה "ריש לקיש" (משום מה, אנו לא היינו היחידים שפיספסו אותו ...).
עלייה קצרה, מלווה בבולדרים ושברי ענפים חיכה לנו בהמשך, אבל "אכלנו" כל דבר שהטבע העמיד בפנינו.
הגענו בהמשך לכפר "הטרוריסטי" כעביה. אין לי מושג איך יש שם מלאך שביל ובטח שלא הייתי מבקש רשות למלא מים. שלא לדבר חס וחלילה על בקשה ללינה במקום ...

גשם חלש החל להופיע ובהתחלה לא ייחסנו לו חשיבות.
ככל שהמשכנו בדרכנו - הגשם הלך ורק התחזק ודיי חששנו שלא נוכל לסיים את המסלול של היום עקב הגשם שהפך כבר לגשם "זלעפות".
בשלב כלשהו אמרנו דיי, חלאס ! וטסנו לעבר עץ שיטה באמצע השדה בשום-מקום בתקווה למצוא שם מחסה עד יעבור הזעם.

להפתעתנו גילינו שם עוד 2 מטיילים (על טרקטורון) שגם תפסו מחסה תחת עץ הענק.
הם היו מאוד נחמדים ואף הציעו לנו כוס קפה (שחור כמובן !) ומעט עוגיות.
עבר זמן מה והגשם פסק כאילו לא היה. אמרנו תודה ודרך צלחה לאותם 2 אחים ושמנו פעמינו לעבר היעד הנכסף - טחנת הנזירים.

בתמונה: בריכה בדרך לטחנת הנזירים

את המשך המסלול עשינו במקביל לנחל ציפורי ולא על ש"י וזאת היתה החלטה נבונה.
הודות לאותם 2 אחים על הטרקטורון - זכינו למסלול עם הרבה נוף ומים זורמים.
המסלול בהמשך התחבר חזרה לש"י כך שלא דאגנו יותר מידי.

בשלב זה כפות הרגליים שלי הרגישו מזה גיהנום !
הרגשתי כאילו היבלות שהחלו להופיע ב- 2 כפות הרגליים שלי עוד יגרמו לי להפסיק את הטיול. לא נעים ...

כאשר הגענו לטחנת הנזירים - ביקשנו בנחמדות האם נוכל להטות אוהל במתחם הדשר שיש במקום. הם היו נחמדים והרשו לנו. איזה כיף ... :-)
בשטח פגשנו עוד זוג מטיילים עם כלב מסוג פויינטר גרמני - שאותם עוד נפגוש בהמשך ...
התכוננו ללינה בשטח והקור העז כבר הורגש בגופינו.