Tel Keshet

יום שישי, 26 במרץ 2010

יום 18 (מת"א לפ"ת)

בוקר זה התחיל מוקדם מהצפוי בשל הזזת השעון שעה אחת קדימה (מעבר לשעון קיץ), ובשל כך היה נדמה כאילו אנו יוצאים למסע ממש בלילה.
התארגנות קלילה וארוחת בוקר מפנקת והנה אנו שוב בדרכים של רחובות צפון ת"א בדרכנו לתחילת המסלול באיזור רמת החייל.
באיזור הטיילת של רמת החייל התקבצו מאות אנשים ונראה היה שאנו לא היחידים שמתכננים לעשות יום ספורט.
היו שם רוכבי אופנים, אצנים ורוכבי רולר-בליידס שהתאמנו לקראת תחרות כלשהי במקום.

המשכנו לאורך הטיילת ולאחר מספר דק' ירדנו לשטח והתחברנו לש"י שהמשיך לאורך מקורות הירקון עד לראש העין. במהלך הצעידה חלפו על פנינו מספר רוכבי אופנים ובנימוס פינינו להם את הדרך ואמרו להם דרך צלחה. הם לא נשארו אדישים ובירכו אותנו לשלום ואיחלו לנו דרך צלחה בשביל שעוד נותר לנו.
כמובן שאת מסלול יום זה בכלל לא הייתי צריך לזכור מהמפה, בשל היותי רוכב מנוסה שכבר עשה את קטע זה על אופנים מספר פעמים וכל שביל וכל פניה היתה זכורה לי כאילו עשיתי את המסלול הזה אתמול ...

בתמונה: נחל הירקון

הלכנו לנו להנאתנו עד שלפתע התחיל לרדת גשם. בהתחלה זה היה טפטוף, אך הוא החל להתגבר לאט לאט עד שהפך ממש לגשם זלעפות שנאלצנו לתפוס מחסה מתחת לאחד מעצי האקליפטוס ולחכות עד יעבור הזעם.
לאחר החלשות הגשם יצאנו שוב לדרך אך הפתעה נוספת חיכתה לנו בדרך בדמות תעלת מים מטוהרים (מאוד מסריחים) שלא היה ניתן לקפץ על סלעים בשביל לחצות אותה. אני תמיד הייתי חוצה אותה באופניים כאשר הייתי מפתח מהירות גבוהה ואז מרים את רגלי בכדי לא להרטיבם וכך הייתי בקלות יחסית עובר מכשול זה בשלום.
אך כאן לא היה המצב וחשבנו כבר איך אנו עוקפים זאת בדרך אחרת, אך איך שאנו עושים אחורה-פנה הגיע ישועתנו בדמות רכב שטח שבידיוק התכונן לחצות את תעלת "הביוב" שעמדה לפנינו.
מרוב התרגשות ושימחה ניפנפנו להם כאילו הלכנו לאיבוד. הם כמובן שעצרו ונאותו לעזור לנו לחצות את המכשול הלא נעים הזה.
מאוד נחמד מצידם שעזרו לנו בכך ולאחר החצייה ירדנו מהרכב והודינו להם מקרב לב.

המשכנו הלאה ועברנו בין היתר את תחנת אבו-ראבח, חצינו את כביש מס' 5 והגענו עד ל- בית הבטון.
זהו הבית הראשון בארץ שנבנה על בסיס בטון מזויין (בטון עם יסודות מתכת) וזה היה פשוט רגע היסטורי להצטלם ליד אחד הבתים הראשונים והמפורסמים פה בארץ ישראל.

בתמונה: אני ליד בית הבטון

בהמשך הדרך עברנו ע"פ כפר הבפיטיסטים (נוצרים אוהדי ישראל או משהו בסגנון) ומשם עד לעמדת הפילבוקס שראתה ימים יפים יותר.
ליד עמדת הפילבוקס ישנה כניסה "אחורית" לגן לאומי "מקורות הירקון" (מאוד נחמד, שווה ביקור) והיא היתה פתוחה ללא שמירה. מאוד התפתתי להיכנס לשם ולצלם מספר תמונות של הגן, אך בסוף החלטתי לשמור זאת לפעם אחרת.

בתמונה: אני ליד הפילבוקס

המשכנו עד ל- בריכת הנופרים ושם עשינו הפסקת צהריים. המקום מאוד נוח לעצירה - יש צל רחב ופינה שבה אפשר לפרוס מזרן ולהינות מהנוף.
השמיים החלו להקדיר ונאלצנו לקצר את הפסקת הצהריים ולמהר לכיוון נק' הסיום במבצר אנטיפטרס (תל אפק).
כמובן שהגשם החל לרדת עלינו ואני התחלתי לרוץ ולחפש מחסה, אך אחד כזה לא היה בין הנמצא ומלית ברירה צעדתי כולי רטוב וללא ציוד מפני גשם הראוי מספיק.

ליד תל אפק יש מקום להשכרת באגי-שטח וראינו שיירה של רכבים שחזרה זה עתה מטיול מאוד מאוד בוצי.
מאוד הייתי זקוק לחליפות הסערה שאותם אנשים לבשו, וכן תיארתי לעצמי מכמות הלכלוך והבוץ שהיה על החליפות ועל הבאגי - שהיה להם טיול ממש מאתגר.

משם המשכנו לכיוון צומת אפק לכיוון פ"ת. במקום יש תחנת אוטובוס שגם ביום שישי - ישנם הרבה קווי אוטובוס בתדירות גבוהה המגיעים לעיר.

לאחר זמן מה, גיל הגיע ואסף אותנו אל ביתו - ששם העברנו את הסופ"ש הקרוב.
הדירה החדשה שגיל קנה - ממש פצצה, חשבו כמעט על כל דבר שם. בערב גם יצאנו לאכול במסעדת "ספגטים" בעיר ואף לפאב היחידי באיזור. קיצור ממש אחלה של סופ"ש.

סוף יום 18 !

מבחר תמונות מיום 18:

בתמונה: בריכת הנופרים

בתמונה: מבצר אנטיפטרוס (תל אפק)