Tel Keshet

Tel Keshet

יום רביעי, 21 באפריל 2010

יום 40 (מנוחה בצופר)

דבר אחד שלמדתי מאוד לשנוא בדרום זה הזבובים !
את החום אפשר לסבול, את המשקל על הגב אפשר לסבול, אבל את מכת הזבובים - בחיים לא !

היה מאוד כיף להעביר את הלילה בצימר המפורסם של אליהו. בבוקר קמנו והלכנו לשחק עם גן החיות שהיה לו בחצר - היו שם כבשים, עזים, סוסים, גמל, תרנגולות ועוד מס' כלבים.

היינו מאוד רעבים על הבוקר (הארוחה של אתמול ממזמן כבר התעכלה בקיבה המצומקת שנהיתה לכולנו) והחלטנו לנסוע לעין יהב, ששם היה מרכז קניות רציני.

התארגנו לנו על הדברים והלכנו לתפוס טרמפ ליעד הנכסף.
בכניסה עצרה לנו בחורה צעירה ונחמדה ששאלה בחשש אם יש מישהו מעל גיל 24 שיוכל לשמש כמלווה כי היא עדיין נחשבת נהגת חדשה. כ"א מאיתנו הסתכל אחד על השני ואמר: "כן, בטח. אנו נוכל להיות מלווים ..."

היישוב צופר נחשב לאחד היישובים היוקרתיים באיזור הערבה. לכל משפחה ביישוב יש חלקת אדמה שאותה היא מעבדת (בעיקר גידולי פלפלים לייצוא) וכן כל משפחה מחזיקה לפחות 2 מכוניות יוקרתיות.

הגענו לעין יהב (מסתבר שקו 394,397 מת"א לאילת עוצר כאן) ובלי צל של ספק כ"א מאיתנו הזמין ארוחת מקדונלדס מוגדלת וכמובן קינוח. הרגשנו כמה הבטן שלנו תופחת לה, אך זה היה רק לטובה משום שבימים כמו אלו, יצא לנו להשלים את אותן קלוריות שנשרפו להן ממזמן בצעידות האינסופיות בדרכים.

בהמשך הדרך, אסף נפרד לשלום מחברתו שהגיעה לביקור הפתעה ערב קודם לכן. מאור ואליסיה תפסו דיי מהר טרמפ חזרה לצופר. לי ולדולב היתה מעט בעיה עם הטרמפ, אך בסוף הסתדרנו ואף קיבלנו הקפצה עד לפתח ביתו של אליהו.

לקראת ערב, אני, אסף ודולב יצאנו לבלות ביריד שהתקיים ביישוב ספיר. אומנם היה מעט בעייתי לתפוס טרמפ לשם משום שכל היישוב כבר היה ביריד, אך בסופו של דבר גם זה הלך טוב. עצרה לנו מישהו מאוד נחמדה שנהגה ברכב מרצדס יוקרתי. הסתבר לנו אח"כ שמשפחתה (מש' טל) גם משמשת כמלאך שביל ודואגת לתרמילאים שמגיעים לחניית לילה ביישוב.

הגענו ליריד מעט באיחור (או יותר נכון כבר לקראת סופו) ורוב דוכני האוכל כבר היו לקראת קיפול ועזיבה.
הצלחנו למצוא שם מעט דוכנים שעוד עבדו, אבל המחיר היה בהתאם (משמע גזלנים לשימצה !).

הדרך חזרה כבר היתה יותר קלה. מהר מאוד מצאנו מישהו שהגיע ליישוב צופר והוא אף לקח אותנו עד הכניסה לצימר הפרטי שהתנחלנו בו ביומיים האחרונים.
הלכנו לישון לקראת יומיים מפרכים בשטח.

סוף יום 40 !

מבחר תמונות מיום 40:

 בתמונה: עיזה פזיזה
 בתמונה: שלישיית מה קשור
 בתמונה: ציפור ססגונית
 בתמונה: הקדשה
בתמונה: הצימר בצופר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה